MCT aliejus

Dauguma riebalų yra pagaminti iš ilgos grandinės riebalų rūgščių, pavyzdžiui, iš „Omega-3“. MCT (middle chain triglycerides) yra  vidutinės grandinės trigliceridai. Kaip rodo pavadinimas, tai yra vidutinio ilgio riebalų rūgščių grandinės, esančios aliejuose, svieste ir kituose riebaluose. Jie yra labiausiai paplitusi riebalų rūšis mūsų organizme.

MCT skiriasi nuo ilgos grandinės riebalų rūgščių savo ilgiu. Skirtingai nuo ilgų grandinių, MCT patenka tiesiai į kepenis, o tai reiškia, kad jie absorbuojami daug greičiau ir kepenims reikia minimalių pastangų, kad MCT virstų energija. Jie taip pat gali suteikti daugybę naudų sveikatai.

mct

Yra keturi skirtingi MCT tipai: C6, C8, C10 ir C12. 

Jie taip pavadinti dėl jame esančių anglies atomų skaičiaus (nuo 6 iki 12).  Kiekvienas iš jų turi savo unikalų pranašumą, tačiau C8 ir C10 efektyviau padidina ketonų kiekį ir yra puikus energijos bei smegenų sveikatos šaltinis. Beje, ketonai taip pat slopina jūsų alkio hormonus, todėl ilgiau  jaučiatės sotūs.

C6 taip pat greitai virsta ketonais, tačiau jo skonis yra gana kartus.

C12, nors ir laikomos MCT, tačiau dėl ilgesnės riebalų grandinės (12atomų) jį lengviau metabolizuoti. Tai gerai žinoma daugiausia dėl puikių antivirusinių ir antimikrobinių savybių.  Tai nėra tokia efektyvi riebalų rūgštis, kai reikia skatinti smegenų sveikatą ir ketonų gamybą.

Daugiausia aukštos kokybės MCT aliejų yra tik C8 ir C10 anglies atomų tipe   

C8 – kaprilo rūgštis 

C8 yra efektyviausia riebalų rūgštis po C6 dėl savo ilgio, todėl jūsų kūnas gali lengvai ją suvirškins ir suskaidys į kurą. Tai reiškia, kad negaištant daug laiko jų apdorojimui kepenyse, C8 molekulės greitai parodys galingą poveikį jūsų organizmui. Dar keletas C8 riebalų rūgčių privalumų:

Nuolatinė energija ir proto aiškumas:

  • C8 organizmas greitai virsta ketonais.
  • Ketonai yra  efektyvesnis ir pastovesnis energijos šaltinis nei gliukozė. Ketonams teikia pirmenybę širdis ir smegenys.
  • Štai kodėl ketonų gamybos skatinimas gali padėti pagerinti psichinį stabilumą ir atmintį.

Kova su infekcijomis :
C8 turi stiprių antibakterinių ir priešgrybelinių savybių, kaip ir C10.  Šios savybės parodė poveikį gydant mielių grybelio infekcijas, ir netgi gali pagerinti odos būklę( pvz aknė,  psoriazė ir dermatofilozė).

Žarnyno sveikatos gerinimas: 

  • Yra įrodymų, kad antibakterinės ir priešuždegiminės C8 savybės gali padėti naikinti blogąsias žarnyno bakterijas ir tuo būdu galima palaikyti tinkamą mikroflorą, gydyti virškinamojo trakto sutrikimus, tokius kaip dirgliosios žarnos sindromą.
  • Tyrimas parodė, kad C8 gali slopinti citokinus, kurie yra atsakingi už žarnyno pažeidimus sergant Krono liga, skrandžio opomis ir dirgliosios žarnos sindromu.  
mct

C 10 – kaprino rūgštis 

Kaprino rūgštis yra šiek tiek mažiau efektyvi nei C8, tačiau vis tiek lengvai įsisavinama ir suteikia efektyvios energijos organizmui. 

C10 gali padėti sustiprinti imuninę sistemą ir palaikyti gerą virškinimą.

Candida Albican kovotojas:


2001 m tyrimas  nustatė, kad C10 yra sėkmingiausia riebalų rūgštis sunaikinant tris grybelio Candida  Albicans štamus Tai  yra vienas iš daugelio skirtingų grybų rūšių, gyvenančių žmogaus kūne ir ant jo paviršiaus. Tai mielių rūšis, kuri paprastai gyvena nedideliais kiekiais tokiose vietose kaip jūsų burna, pilvas, oda, lytiniai organai ir virškinimo traktas.  

Imuniteto stiprinimas:

  • Žindančios mamos, kurios valgė maistą su C10 riebalų rūgštimis, antimikrobinę galią perleido savo kūdikiams per motinos pieną, o tai sustiprino kūdikių gebėjimą kovoti su infekcijomis.
  • Dėl antimikrobinės C10 galios tikėtina, kad jis veiksmingas ir suaugusiesiems.

Geresnis  virškinimas:
MCT lengviau virškinamas palyginti su kitais riebalais, nes jie patenka tiesiai į kepenis. Kaprino rūgštis pagerina tulžies sekreciją ir cholesterolio medžiagų apykaita, padeda pagreitinti kitų riebalų virškinimą ir išvengti žarnyno pralaidumo problemų.

Ritos Šilenskienės portretas

Rita Šilenskienė
Subalansuotos mitybos ekspertė

Kursai internetu

Jei norite išmokti tvarkingai maitintis pagal savo amžių, aktyvumo lygį ir gyvenimo būdą, esu pasiruošusi Jums padėti. Kursų internetu metu Jus išmokysiu išgirsti savo organizmo siunčiamus signalus, susitvarkyti mitybą, pagerinti savijautą ir išvaizdą.

Sužinokite daugiau

Kviečiu prisijungti prie kartu tobulėjančios bendruomenės. Kiekvieną savaitę dalinuosi 2-3 naujais ir sveikais receptais ir straipsniais apie įvairius mitybos ir geros savijautos aspektus!

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *