Kakavos pupelės

Kakavos pupelės paplito iš Afrikos Amazonės regiono. Tačiau jas galima auginti ir kituose regionuose, o augimviečių plotai yra išsidėstę abejose pusiaujo pusėse: Brazilijoje, Ekvadore, Malaizijoje ir Indonezijoje.

Kakavos pupelės auga ant kakavos medžio. Kakavos pupelių gamintojai jas išdžiovina ir susmulkina. Kakavos galiukai yra tos pačios pupelės dalis, naudojama šokoladinių saldainių, kakavos gamyboje.

Mažas ir intensyvus kakavos galiukų šokoladinis skonis (itin nesaldus) suteikia jiems pravardę „gamtos šokolado drožlės“. Sveiko maisto skyriuose galite rasti ir skrudintų, ir neskrudintų, arba žalių kakavos pupelių. Patarčiau rinktis skrudintas – rusvos spalvos.

Kakavos pupeles Inkai laikė šventomis. Legendose pasakojama, kad ši tauta naudojo jas vietoj pinigų ir aukso, o iždą pripildydavo būtent kakavos pupelėmis.

Kuo naudingos kakavos pupelės?

  • Mažina saldumynų potraukį ir PMS simptomus;
  • Saugo kepenis, smegenis bei širdį, padeda detoksikuoti kraują.
  • Magnis. 263mg/100g. Magnis itin svarbus raumenų ir nervų sistemos funkcijoms palaikyti bei normaliam širdies darbui užtikrinti.
  • Skaidulos. Valgydami šokoladą negaunate skaidulų, tad būtent šioje vietoje kakavos pupelės, turinčios beveik 30 g/100g  pupelių, tikrai pranoksta šokoladą! Kakavos pupelėse esančios skaidulos skatina  virškinimą. Pakankamas skaidulų kiekis gali padėti sušvelninti tuštinimąsi, užkirsti kelią hemorojui iružkirsti kelią kitoms virškinimo ligoms.
  • Geležis. 16mg/100g. Būtina raudonųjų kūnelių gamybai.   30-yje gramų/6% rekomenduojamos dienos geležies normos.
  • Antioksidantai. Kakavos pupelėse antioksidantų kiekis yra žymiai didesnis nei šokolade. Antioksidantai padeda iš organizmo pašalinti laisvuosius radikalus, taip užkirsdami kelią vėžinių ląstelių formavimuisi. Antioksidantai gali padėti sumažinti ląstelių pažeidimus jūsų kūne, o tai padeda išvengti tokių ligų kaip: Alzheimerio liga, širdies ligos ir kitos lėtinės ligos.
  • Širdies sveikata. Juodasis šokoladas iš kakavos pupelių ir be cukraus arba grynos kakavos pupelės, gali padidinti „gerą“ DTL cholesterolio kiekį. Vartojant kasdien po šaukštelį šių antioksidantų, sumažinsite širdies priepuolio ir insulto riziką.
  • Viename šaukšte skaldytų kakavos pupelių  yra daugiau širdžiai naudingų flavonoidų nei taurėje raudono vyno. Šie flavonoidai  siejami su teigiamu poveikiu širdies sveikatai.  O pupelėse esantis kalis padeda sumažinti jūsų ląstelių oksidaciją ir kraujospūdį.
  • Nuotaikos pakėlėjas. Šokoladas ir kakavos pupelės stimuliuoja smegenis, kad jos leistų tam tikrus neurotransmiterius, gerinančius nuotaiką. Kakavos pupelėse yra sveikų riebalų, kurie gali padidinti hormonų serotonino ir dopamino kiekį jūsų smegenyse, o tai daro įtaką jūsų nuotaikai.

Dviejuose šaukštuose kakavos pupelių yra:

Kalorijos: 140 kcal;

Baltymai: 2 gramai;

Riebalai: 12 gramai;

Angliavandeniai: 6 gramai;

Skaidulos: 4 gramai;

Natūralių cukrų : 1 gramas.

Kakavos pupelių gabaliukai yra sveikesnė alternatyva šokoladui, ypač jei šokoladas yra su cukrumi. Nors ant šokolado pakuočių puikuojasi užrašas 70% kakavos, tačiau vis tiek rasime nemažai cukraus ir nesveikų riebalų.

Kur naudoti skaldytas kakavos pupeles?

  • Tiek saldžiuose, tiek pikantiškuose receptuose gali būti kakavos gabaliukų;
  • Dėti į kokteilius;
  • Gardinkite košes;
  • Įmaišykite į kepinių tešlą (naudoju beveik visuose sausainių ir pyragų receptuose);
  • Pakramtykite kai užeina potraukis saldumynams;
  • Gaminkite šokoladą;
  • Naudokite pikantiškiems padažams;
  • Sumaišykite su namine granola;
  • Įmaišykite į ledų masę;
Ritos Šilenskienės portretas

Rita Šilenskienė
Subalansuotos mitybos ekspertė

Kursai internetu

Jei norite išmokti tvarkingai maitintis pagal savo amžių, aktyvumo lygį ir gyvenimo būdą, esu pasiruošusi Jums padėti. Kursų internetu metu Jus išmokysiu išgirsti savo organizmo siunčiamus signalus, susitvarkyti mitybą, pagerinti savijautą ir išvaizdą.

Sužinokite daugiau

Kviečiu prisijungti prie kartu tobulėjančios bendruomenės. Kiekvieną savaitę dalinuosi 2-3 naujais ir sveikais receptais ir straipsniais apie įvairius mitybos ir geros savijautos aspektus!

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *