Prieššventinis laikotarpis ir šventinis apsivalgymas

Maistas tūlam lietuviui-antra religija… Mes vis kalbam ir kalbam, kad gyvename blogai, vargingai, skurdžiai, bet pažiūrėjus į vežimėlius prekybos centruose, kartais pagalvoju, kad ne taip ir blogai čia žmonės gyvena…Kukliai pastumiu vežimėlį prie kasų ir stebiu ką žmonės perka ne tik kasdien, bet ir ypač artėjant šventėms.

Jei TIKRAI norite “nepasunkėti” per šventes, tuomet planuokite jas ir elkitės protingai. Keli patarimai kaip išgyventi ilgai trunkančias šventes:

1.Ar jūs eisite į svečius ar priimsite pas save svečius, Adventiniu laikotarpiu valgykite lengvą, bet organizmą įsotinantį maistą-daržovių troškiniai su gabaliuku sūriu, garinta žuvis su daržovėmis, ankštiniai tiks sočiai vakarienei ir vienas vaisius per dieną. Ne keptas, ne riebus, ne mėsiškas, ne krakmolingas maistas visu prieššventiniu laikotarpiu lai vyrauja jūsų mityboje.

2. Kartą per savaitę pasidarykite vieno produkto ar iškrovos dieną-taip priversite skrandį šiek tiek susitraukti ir valgydami greičiau pajusite sotumą. Tačiau maistą rinkitės turtingą vitaminais, mineralais ir skaidulomis. Taigi, svarbiausia taisyklė – mažesnės, bet kokybiškesnės maistine prasme porcijos.

3. Visada prieš maistą išgerkite vandenuko – taip suvalgysite mažiau. Ir judėkite, judėkite, judėkite.

Besilaikydami šių 3 taisyklių jau sėsite prie Kūčių ir Kalėdų užstalės palengvėję, todėl , jei ir prarasite saiką, bent jau grįšite į pradinį tašką.

TAISYKLĖS PRIIMANT SVEČIUS

1.Jūs esate šeimininkai ir “užsakote muziką”. Vadinasi patys sudarykite meniu, kuris būtų iš kelių nedidelių patiekalų, kad žmonės paragautų, bet neapsirytų. Jei ateis pas jus į svečius tie, kurie valgys saikingai, pagalvokite, kad per didelis maisto kiekis visa savaitę rugs jūsų šaldytuve ir būsite priversti jį suvalgyti patys ar išmesti… Todėl 3 nedideli, skanūs, subalansuoti patiekalai parodys jūsų išmonę, rūpestį svečiais ir mokėjimą priimti saikingai svečius.

2. Apsipirkite tik su sąrašu ir ko reikia artimiausioms 3-4 dienoms. Juk parduotuvė šalia, maisto nepritruks…Prie kasos patikrinkite pirkinių sąrašą ir , ko nėra sąraše, tuoj pat iškraukite viską lauk.

3. Meniu sustatykite, kad būtų 1 salotos, 1 šaltas užkandis ar maža karšta užkandėlė ir karštas žuvies/mėsos patiekalas su daržovėmis. Venkite bulvių, duonos, makaronų, ryžių ir kito skrandį tuščiai užkišančio maisto (ta pati taisyklė galioja valgant svečiuose).

4. Sugalvokite svečiams įdomių užsiėmimų, kad nereikėtų vien tik raginti kilnoti taures ar dėtis maisto.

SVEČIUOSE

Svečiuose taip pat nepamirškite saiko ir galvokite ko ten einate. Jei tikslas apsiryti, tuomet niekas jūsų nesustabdys. Bet jei įkyrūs šeimininkai priekabiaus “iš meilės” prie jūsų ir siūlys vis krautis, būkite protingesni-nepalikite lėkštės tuščios, prikraukite į ją daug daržovių, salotų. Vis girkite šeimininkę ir smagiai čepsėkite, gerai ir ilgai kramtydami mažą gabaliuką.

Ko vengti:

Riebių padažų

Miltinių, bulkos, duonos, makaronų, ryžių

Paniruoto (apvolioto džiuvėsiuose) maisto

Sūrio (jei nežinote jo kokybės), riebios mėsos, nes riebalų ir alkoholio mišinys skrandyje gali baigtis sunkiomis sveikatos pasekmėmis.

Gazuotų ir saldžių gėrimų

Maišyti viską iš eilės

Valgyti vaisius ar desertą po maisto

Gerti kavą su pienu, ypač po maisto

CUKRAUS!!!

Kalorijų perteklius, papildomi saldūs ar alkoholiniai gėrimai, nejudėjimas lemia nemalonias kūno išvaizdos ir savijautos pasekmes. Persivalgymas gali pakelti kraujospūdį, nevirškinimą ir kitas skrandžio problemas, apsunkinti miegą ir turėti kitokio poveikio jūsų sveikatai.

Paklauskite savęs, kodėl jūs valgote ir vis kraunatės raginami ar ne į lėkštę maistą – ar esate alkani? Ar todėl, kad maistas yra per ištiestą ranką? Ar tai būdas socializuotis? Ar tai nuobodulys? Ar jaučiatės blogai? Ar jūs valgote iš įpročio?

O jei jau įvyko taip, kad šventes aptemdė papildomi kilogramai, kuo skubiau grįžkite prie gerų, teisingų mitybos įpročių, daugiau judėkite ir stenkitės valgyti kuo daugiau skaidulinio maisto, kad viskas greičiau nuo jūsų nutirptų…

sveikata prie kavos straipsnis

Skanių, saikingų ir linksmų švenčių

Subalansuotos mitybos ekspertė

Rita Šilenskienė

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *