Hipertenzija

Hipertenzija yra aukštas kraujospūdis, kuris gali sukelti gyvybei pavojingas ligas, tokias kaip širdies priepuolis ar insultas.

Pagrindinės hipertenzijos priežastys yra:

antsvoris, nesveika mityba ir nesveikas gyvenimo būdas. Tai veiksniai, kurie gali būti kontroliuojami ir keičiami. Pradėję laikytis kelių naujų mitybos įpročių – atsisakę tam tikrų produktų, patiekalų  ir stebėdami porcijų dydžius, galite sumažinti kraujospūdį be vaistų  Tai tik pagal gydytojo rekomendaciją galite  gydytojo paskirtų vaistus mažinti ar atsisakyti jų.

Taip pat atkreipkite dėmesį į alkoholio vartojimą. Alkoholis taip pat gali padidinti kraujospūdį.

Hipertenzijos klasifikacija:

  • Optimalus kraujospūdis – nuo ​​120/80 iki 129/89
  • Padidėjęs –  nuo 130/90 iki 139/89
  • Hipertenzija 1 laipsnio nuo 140/90 iki 159/99
  • 2 laipsnio hipertenzija nuo 160/100 iki 179/109
  • 3 laipsnio hipertenzija nuo 180/110 ir daugiau

Pagalba SAU:

1. Sumažinkite cukraus ir kitų greitų angliavandenių suvartojimą.

Atsparumas insulinui, didelis cukraus kiekis kraujyje yra svarbiausias veiksnys, turintis įtakos kraujospūdžio padidėjimui.

2. Padidinkite naudingų mineralų suvartojimą.

Tai yra geležis, kalis, magnis, kalcis, cinkas, fosforas. Norėdami padidinti gaunamo natūralaus kalio, magnio ir skaidulų kiekį, pasirinkite iš šių:

Obuoliai, abrikosai, banana, burokėlių lapeliai, brokoliai, morkos, Edamame žaliosios pupelės, žalieji žirneliai, lapiniai kopūstai, lęšiai,  mangai, apelsinai, persikai, ananasai, razinos, špinatų, moliūgas, braškės, saldžiosios bulvės, mandarinai, pomidorai, tunas, natūralus jogurtas.

3. Valgykite riebią žuvį, vartokite Omega-3 papildus nuolat. 2 g/dieną

Riebioje žuvyje gausu esminių omega-3 riebalų, kurios, kaip įrodyta, mažina hipertenzijos ir širdies ir kraujagyslių ligų riziką.

4. Gerkite daugiau tinkamos arbatos.

Žaliosios arbatos, taip pat hibiscus (kinrožės) ir gudobelės. Plakite kokteilius su šaltalankio, putino ir spanguolių uogomis. Visos jos padeda sumažinti kraujospūdį.

5. Šviežiai spaustos burokėlių sultys.

Gerkite jų bent retkarčiais – kai kurie tyrimai parodė, kad burokėliai, o ypač šviežiai spaustos burokėlių sultys, gali padėti sumažinti kraujospūdį.

6. Saikingai vartokite druską. 1,5 g rekomenduojamas kiekis.

Sūdykite tik jau pagamintą maistą. Jei gaminant reikia naudoti druską, įberkite jos pabaigoje. Jums reikės pridėti druskos daug mažiau.

Pirkdami perskaitykite etiketes. Ieškokite maisto, kuriame yra mažai druskos.

Valgykite mažiau perdirbtų, konservuotų ir supakuotų maisto produktų. Supakuoti, perdirbti maisto produktai sudaro didžiąją dalį žmonių mityboje esančio natrio. Jei gaminate maistą patys, kontroliuojate, kas maiste yra. Restoranuose teiraukitės apie į maistą dedamą druską. Naudokite prieskonius be druskos.

Kita vertus, kalis, magnis ir skaidulos gali padėti kontroliuoti kraujospūdį. Vaisiuose ir daržovėse yra daug kalio, magnio ir skaidulų, o juose mažai natrio. Todėl valgykite neapdorotų vaisių ir daržovių. Sultys yra mažiau naudingos, nes pašalinamos skaidulos. Be to, riešutai, sėklos, ankštiniai augalai, liesa mėsa ir paukštiena yra geri magnio šaltiniai.

Teisingai pasirinkta mityba gali paveikti hipertenziją

DASH (Dietary Approaches to Stop Hypertension) – tai mitybos planas, kuriame gausu vaisių, daržovių, nesmulkintų grūdų, žuvies, paukštienos, riešutų, ankštinių augalų ir neriebių pieno produktų. Šiuose maisto produktuose yra daug pagrindinių maistinių medžiagų, tokių kaip kalis, magnis, kalcis, skaidulos ir baltymai.

DASH dieta gali sumažinti kraujospūdį, nes joje yra mažiau druskos ir cukraus nei įprastoje dietoje. DASH dieta eliminuoja desertus, saldintus gėrimus, transriebalus, raudoną mėsą ir perdirbtą mėsą.

Norėdami padėti savo širdžiai, laikykitės DASH dietos rekomendacijų.

Norėdami gauti tikslesnes rekomendacijas ar maitinimosi planą, kreipkitės į dietistę Rita Šilenskienę.

www.silenskiene.lt


Kviečiame prisijungti prie kartu tobulėjančios bendruomenės. Kiekvieną savaitę dalinamės 2-3 naujomis sveikų receptų idėjomis ir naudingais straipsniais apie teisingus mitybos įpročius bei produktų savybes


Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.