fbpx

Fermentuotas pagardas – sojos padažas


Neabejoju, kad kiekvieno Jūsų namuose spintelėje rasiu sojos padažo buteliuką. O ar žinote kokia jo sudėtis ir kaip jį pasirinkti? Kokie slypi pavojai jautriems glitimui? Sutinku, kad tai puikus ingredientas salotų padažams, mėsos marinavimui ir suši komponentas. Bet būkite tikri, ką valgote.

sojos padažas

Kaip mitybos specialistė rekomenduoju renkantis sojos padažą būti ypač atidiems, nes jame rasite net tik dažiklių, konservantų, bet ir kviečių.

Natūralaus sojos padažo fermentacija užtrunka iki 12 mėnesių.

Sojos pupelės apdorojamos garais ir sumaišomos su salyklu – maltais ir pakepintais kviečių grūdais. Gauta masė užpilama pasūdytu vandeniu ir išmaišoma. Mišinys supilamas į maišelius ir pakabinamas saulėje. Prasideda natūrali fermentacija-rūgimas. Galiausiai iš maišelių ima tekėti skystis. Sojų padažo saldumas dažniausiai priklauso nuo to, kiek kviečių dedama į masę. Dabar padažą pakanka supilti į indą ir perfiltruoti. Taip brandintam produktui nereikia konservantų, dažiklių, tam tikromis sąlygomis jį galima laikyti ganėtinai ilgai.

sojų pupelės

Sutikite, kad taip gaminant ir tiek laukiant, produktas negali būti pigus. Štai kodėl ir padažų kaina parduotuvėje yra labai skirtinga.

Pramonei, siekiančiai kuo greitesnės apyvartos, tai per ilgas procesas. Taigi buvo sugalvota technologija paspartinanti gamybos procesą:
a) pirmiausia naudojama sieros ar druskos rūgštis, paskatinti sojos rūgštinę hidrolizę. 
b) po to, minėtoms rūgštims neutralizuoti į padažą pridedama šarmo. Šioms medžiagoms reaguojant sojos padaže, susiformuoja kenksmingi priedai – kancerogeninės medžiagos, kurių tikrai nenorėtumėte rasti savo valgomame maiste. Taigi verskite kitą buteliuko pusę ir skaitykite sudėtį!


KAIP ATSKIRTI – NATŪRALUS AR PADIRBTAS?

Natūralus sojos padažas atskiriamas labai paprastai. Ant tradicinio padažo pakuotės surašytos tik keturios sudėtinės dalys: vanduo, sojos pupelės, kviečiai ir druska. Jei ingredientų aprašyme rasite įvardintus dažiklius, gliukozę, konservantus ar kvapiklius – tai tikrai ne natūraliu fermentacijos būdu pagamintas produktas ir nerekomenduoju pirkti. Taip pat , jautriems glitimui, stebėkite , kad būtų įvardinta “Gluten free”. Sojos pupelės – labai stipriai GMO paveiktas produktas, todėl pageidautina, kad etiketėje būtų parašyta: ”nemodifikuotos sojos pupelės” arba ekologiškas padažas, nes sertifikuotose ekologiškuose padažuose tikrai nėra GMO (genetiškai modifikuotos sojos). Tokį padažą pirkite ir naudokite.

Kitas kokybės kriterijus – baltymų kiekis turi būti nurodytas ne mažiau kaip 8%. Butelis privalo būti stiklinis ir būtent skaidraus stiklo, kad galėtumėte įvertinti spalvą. Žinoma, geras padažas bus ir brangesnis, bet geriau mažiau, bet kokybiško daikto…

sojų padažas


Ir koks bebūtų naudingas ar skanus tas sojos padažas, visame pasaulyje yra galybė jo priešininkų, nes užtenka pasakyti vieną faktą: dėl stulbinamai didelio jo vartojimo, pupelės auginamos ir naudojamos daugiausia genetiškai modifikuotos ir žmonės suvartoja didžiulius kiekius druskos, nes dar papildomai sūdo maistą, nors padaže ir taip gausybė druskos. Poveikis žmogaus sveikatai vartojant genetiškai modifikuotus produktus (įskaitant ir sojų) nėra visiškai iki galo ištirtas, bet, manau, ir nėra naudingas – parodys tik laikas.
Renkantis maistą, jūs patys turite nuspręsti, ar be šio produkto galima apsieiti? Ar yra kokia nors sveikesnė alternatyva? Ar tai ne modifikuotas, nerafinuotas produktas? Ir ar jo nauda ne mažesnė už žalą? Būkime budrūs ir skaitykime etiketes!

Daugiau apie soją skaitykite: https://pirmassaukstas.lt/straipsniai-apie-sveika-mityba/sojos-kunui-nauda-slypi-jos-kilmeje/

Ritos Šilenskienės portretas

Rita Šilenskienė
Subalansuotos mitybos ekspertė

Kursai internetu

Jei norite išmokti tvarkingai maitintis pagal savo amžių, aktyvumo lygį ir gyvenimo būdą, esu pasiruošusi Jums padėti. Kursų internetu metu Jus išmokysiu išgirsti savo organizmo siunčiamus signalus, susitvarkyti mitybą, pagerinti savijautą ir išvaizdą.

Sužinokite daugiau



Kviečiu prisijungti prie kartu tobulėjančios bendruomenės. Kiekvieną savaitę dalinuosi 2-3 naujais ir sveikais receptais ir straipsniais apie įvairius mitybos ir geros savijautos aspektus!

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *