Apie česnaką

Mūsų protėviai naudojo česnaką tiek gryna forma, tiek medicininių užpilų forma, sumaišydami jį su kitais naudingais produktais. Tai vienas stipriausių mūsų sveikatos karių, aktyviai ginančių mūsų ląsteles nuo pažeidimų. Tik vienoje česnako galvoje aptinkamas neįtikėtinas dienos vitaminų ir mineralų kiekis – 23% magnio, 17% vitamino B6 ir 15% vitamino C.
Jei moterys per dieną suvalgys vieną didelę česnako skiltelę, sumažės piktybinių navikų atsiradimo gimdoje ir krūtinėje rizika.

Vyrams taip pat jis labai svarbus, nes gali padidinti testosterono lygį – pagrindinį vyrų hormoną, kuris yra atsakingas už įprastą vyrų kūno darbą, kaulų stiprumą ir raumenų formavimąsi. Reguliarus česnako vartojimas sumažina prostatos vėžio išsivystymo riziką perpus.

Apie česnako naudingąsias savybes galima rašyti ir rašyti, bet geriausia jį valgyti kasdien ir vertingiausia termiškai neapdorotą.

Abejojantiems paminėsiu kelias česnako naudas:

*natūralus antibiotikas -kovoja tiek su virusais, tiek su bakterijomis, saugo ir nuo kirmėlių bei parazitų.

*naudingas žarnynui, nes padeda mažinti vadinamųjų blogųjų bakterijų kiekį. 

*padidėjus kraujospūdžiui- česnakas sumažina blogojo cholesterolio ar cukraus kiekį kraujyje.

*veikia kaip trombolitiniai vaistai. Jis ne tik kraują padaro lipnesniu, bet ir sumažina fibrinogeno kiekį, dėl ko sumažėja tikimybė užsikimšti kraujagyslėms. Česnakas mažina riziką susirgti tromboze ir kitomis širdies ligomis.

*Selenas esantis juoseveikia kūno regeneracinius ir medžiagų apykaitos procesus. Dėl jo greičiau auga plaukai, nagai, sustabdomas senėjimo procesas. Taip pat ši medžiaga padeda pašalinti sunkius toksinus iš organizmo.

*Fosforas turi įtakos psichinės veiklos gerinimui, širdies raumens normalizavimui, nervų sistemai.Trūkstant fosforo, žmogus negalės pasigirti gerais dantimis ar stipriais kaulais.

*Kitose daržovėse neįmanoma rasti tokios vertingos medžiagos kaip tiaminas (vitaminas B1). Jis saugo smegenis nuo senėjimo, padeda išlaikyti gerą atmintį, užtikrina imuninės sistemos ir nervų sistemos tinkamą funkcionavimą.

*Alicinas yra žinomas dėl savo antibakterinių savybių, todėl jis iš kūno pašalina visas blogąsias peršalimą, apsinuodijimą maistu ar plaučių uždegimą sukeliančias bakterijas

Pradėjus česnakams dygti, galima juos pasiruošti patogiam vartojimui.

1)Išlukštenti skilteles, sudėti į mikserį, įpilti gero, šalto spaudimo aliejaus ir sumalti iki smulkių gabaliukų, bet ne pastos. Perdėti į stiklainį ir paviršių užpilti aliejumi, apsaugojant česnakus nuo oksidacijos. Toks būdas leis jums negaištant laiko kasdien suvartoti po šaukštelį kapotų česnakų į salotų padažus, ant paruošto maisto ir pan. Laikyti šaldytuve.

2)Kitas būdas-skilteles sudėti į stiklainį ir užpilti jas raugintų kopūstų sultimis. Laikyti šaldytuve. Po kelių dienų jos bus ypatingai įdomaus skonio ir tiks pasmulkinti ant salotų ar mėsos patiekalų.

Nuo seniausių laikų žmonės tikėjo česnako stebuklinga gydymo galia, vartojo jį gydydami įvairiausias ligas. Česnakas minimas Biblijoje, indų šventraščiuose, senovės romėnų medicinos literatūroje. Įžymus gydytojas ir mąstytojas Avicena česnakus siūlė valgyti nuo visų ligų. Senovėje česnakai, kaip ir visi kiti stipriai kvepiantys augalai, naudoti demonams, o šiandien galima pasiūlyti pykčiui ir depresijai sumažinti.

Taigi, česnakas – universalus  gydytojas, pas kurį nereikia užsirašyti ir laukti eilėje!!!

Subalansuotos mitybos ekspertė
Rita Šilenskienė

4 komentarai po “Apie česnaką

  1. Zita komentuoja:

    Aciu. Sis straipsnelis laaaabai laiku, nes cesnaku krepselis dar tik ipusetas.Butinai pasiruosiu; bandysiu ir su kop. sultimis. Skanu.

  2. Rima komentuoja:

    Ačiū už informaciją. Reikės pabandyti tuos receptus. Aš tai pradėjusius dygti česnakus pasodinu į dėžutę laisškams taip pat labai skanu salotoms ar padažams pagardinti, ar ant duonoe užtepti sviesto ir uždėti žalių česnakų papjaustytų, skanu.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *